FOTO ZE ŠKOLY V PŘÍRODĚ

Nastavení fotogalerie

DEN PÁTÝ

Uteklo to jako voda a už se musíme balit domů. Někomu se vůbec nechce. Musela jsem hubovat hned ráno, protože malé holky po budíčku udělaly diskusní kroužek a vůbec se neustrojily, ani nic nesbalily. Když jsem pro ně šla k snídani, seděly na postelích v pyžamu a hrozně se divily, že už je snídaně. Pak ten skluz dohnaly a byly rychlejší než malí kluci.

Holky musím ale pochválit za úklid, protože po dvou pokojích velkých holek, které měly plný počet bodů, byly hned naše holky se ztrátou pouze jednoho bodu.

Po neustálém hledání a zapomínání věcí, jsme se přece jen sbalili. Pokud měl někdo v kufru cizí věc, pošlete ji v pondělí do školy.

Velké děti pomohly se stěhováním kufrů k autobusu, takže jsme byli naloženi ještě před desátou a mohli jsme vyrazit směr Velký Blaník. Autobus nás vyložil v Louňovicích a my jsme šli na vrch s rozhlednou. Musím prvňáky pochválit, protože kromě jednoho se mnou všichni vystoupali na rozhlednu. Tam jsme se také najedli, napili a pokoupili různé drobnosti. Pak už následovala cesta dolů, ale téměř u cíle jsme špatně odbočili a vyšli jinde než u autobusu na druhém parkovišti. Autobus pro nás sice přijel, ale protože tam byly moc úzké silnice a nemohl se nikde otočit, pan řidič se na nás naštval a nemluvil s námi. Ale výlet to byl krásný, šli jsme lesem, byla tam naučná stezka,na rozhledně to bylo také úžasné.

Děti budou po tom vydatném týdnu určitě unavené, ale vyspí se z toho a budou zase čilé.

Hovořila jsem s dětmi a říkaly, že se jim škola v přírodě líbila a jely by příští rok znovu. Doufám, že se k nám přidá i zbytek třídy a budeme moci vyrazit.

Myslím, že jsme si to užili, děti se úžasně skamarádily, velcí pomáhali malým. Občas nějaké prohřešky byly, ale vždy stačila domluva. Maminky poprosím, aby děti vedly k rovnání a uklízení věcí a hlavně, aby své věci děti poznaly.

Zítra vyberu nějaké fotografie a ještě je vložím na tuto stránku.

DEN ČTVRTÝ

Domnívala jsem se, že dnes budeme mít pohodový odpočinkový den, ale opak byl pravdou. Neměli jsme naplánovaný žádný výlet, protože nás jeden čeká ještě na zpáteční cestě. Připravila jsem ve spolupráci se staršími dětmi soutěžní odpoledne na poznávání nejznámějších pohádek.

Ráno po snídani jsme se učili, před obědem si děti zasportovaly podle vlastního výběru. Po obědě byl polední klid s možností nákupu a ve tři hodiny vypukla soutěž mezi prvňáky. Každý si vybral svého průvodce, to byl jeden ze čtvrťáků a ten je provázel po jednotlivých stanovištích. Páťáci zase zajišťovali činnosti na stanovištích.

Začínali jsme sbíráním papírových perníčků, potom jsme lovili barevné kamínky v potoce, hledali jsme krkavce na stromech, přenášeli klacík a kámen nohou, vybírali korálky z hrachu a fazolí pro Popelku, odpovídali na otázky a poznávali Zlatovlásku po hlase / svoji paní učitelku, nepoznali mě pouze tři děti /.

Musím říct, že holky zcela rozdrtily kluky. Vyhrála Emma, druhá byla Rozárka, třetí Zuzka. Bohužel, na poslední dva úkoly nás vyhnala přeháňka, museli jsme je splnit uvnitř.

K večeři byla gulášová polévka a šli jsme si opékat vuřty / kdo chtěl /. Po večeři jsme udělali vyhodnocení pokojů a soutěže prvňáků a vyhodnotili a odměnili děti za práci v celém týdnu. Nakonec jsme povolili krátkou diskotéku. Paradoxně nejvíce tančili prvňáci.

Vyvrcholením byla pro malé děti stezka odvahy. Nejodvážnější byl překvapivě Míra, který si došel na dané místo úplně sám. Holky to nedaly ani ve třech, i když se šla půlka cesty po dvoře po stopách při rozsvíceném světle, jen vcházeli do tmy, kde si měli vzít za odměnu bonbóny. Kuba prohlásil, že sladkosti vůbec nejí, tak tam nejde / přitom sní všechno sladké /. Vanda strašně chtěla vkročit do místnosti, ale holky ji tak zviklali, že tam nakonec nešla.

Byl to náročný, ale opravdu krásný den. Musím pochválit čtvrťáky, jak obětavě pečovali o své svěřence a jak jim byli nápomocní. Mile mě překvapili.

Zítra se pokusím poslat i nějaké foto.

Těšíme se na vás mezi 16. - 17. hodinou.

DEN TŘETÍ

Středa bývá obvykle kritický den a navíc jsme byli po výletě, tak jsem měla trochu obavy, jak to zvládneme, ale obavy byly liché. Všechno jsme v pohodě zvládli.

Ale od začátku. Ráno všichni spali jak zabití až do budíčku. Vstávali jsme v 8 hodin. Dnes byl k snídani loupák a kakao, takže většina dětí se dobře naladila. Ti, kteří nepijí kakao, měli samozřejmě další alternativu.

Po snídani jsme se učili, tentokrát dvě hodinky a někteří prvňáci pak ještě psali dopisy většinou prarodičům. K obědu byla rajská s knedlíkem, takže kromě jednoho se všichni skutečně nadlábli. Bohužel se blížila bouřka, všechno včetně radaru naznačovalo, že ve dvě hodiny bude pršet. Měli jsme v plánu půldenní výlet, ale báli jsme se vyjít. Děti tedy měly polední klid.

Sluníčko zalezlo, ale bouřka nešla, proto jsme se ve tři hodiny vydali směr Prčice. Tomu neuvěříte. Jen jsme vyšli, začalo krápat, proto děti provětraly pláštěnky. Za 20 minut bylo po děšti. Dorazili jsme do cíle. Nasvačili jsme se, páťáci objevili obchod s potravinami, takže se nakupovalo jako kdyby děti nedostaly jíst. Potom jsme se dostali do druhé části obce Sedlec. Zde zase měli točenou zmrzlinu, to jsme si pošmákli! A pak jsme se táhli obtěžkáni nákupy nazpět. Spousta dětí úspěšně utratila poslední peníze. Na večeři jsme ale dorazili ještě o deset minut dříve. Měli jsme šunkofleky, všem moc chutnalo.

Do deváté hodiny si mohl každý vybrat, co chce dělat.

U prvňáků nám vznikají nové lásky a došlo i na líbačku. U čtvrťáků se stará láska obnovila. Nemusíte se ale bát, vše máme pod dohledem.

Nyní už všichni chrupou. Na zítra jsme se staršími dětmi připravili pro prvňáčky soutěže. Moc se těšíme, jestli se nám to povede. Tak zase zítra.

* 1.A - 2020/2021

Nastavení fotogalerie

DEN DRUHÝ

Dnes nás čekal celodenní výlet do parku Zeměráj. Všichni jsme se moc těšili a opravdu jsme měli na co. Po příjezdu na místo jsme všichni byli uvítaní ve svatyni, kde jsme si zopakovali, jak se máme chovat v přírodě a slibili jsme, že nebudeme trhat rostliny ani nic ničit.

Poté jsme byli vpuštěni na stezku naboso. Byl to opravdu zážitek. Někteří sice chvilku kňučeli, ale pak si zvykli. Šli jsme po trávě, kamínkách, šiškách, potokem, po jehličí a cestou jsme plnili úkoly. Nejvíce se dětem líbilo zahrát si na hovnivála, kde tlačily obrovskou kouli, nejprve z kopce a potom do kopce.

Po obědě nás přivítala středověká žena ve své slovanské vesničce, naučila děti mlít obilí a potom je naučila udělat a upéct zelné placky. Byly opravdu chutné.

Žena byla zároveň dobrou čarodějkou a posílila nám některé děti, prý se změny brzy projeví.

Nakonec jsme si užili herny, které byly plné hlavolamů.

Vraceli jsme se unavení, ale nadšení z úžasného přírodního místa.

Dnes jsem trošku rozebírala s prvňáčkama cestou stýskání. Vzpomínají na vás, holky se ptaly, jak dlouho tady jsme a jak dlouho tady budeme, ale nikdo nepláče. Mám vás všechny pozdravovat, všichni měli radost z pohledů a dopisů.

Před spaním jsem jim přečetla pohádku a všichni rázem usnuli.

DEN PRVNÍ

Zdravím všechny rodiče, kteří netrpělivě čekáte na zprávičky od nás.

Jak jsem psala emailem, včera jsme dojeli dobře, ubytování také dopadlo ke spokojenosti všech.Noc byla klidná, zato ráno bylo rušné. Po šesté ráno nás vzbudil velice hlasitý hovor, museli jsme si jít pohovořit, ale moc to nepomohlo. Byly to starší děti a nemohly pochopit, že ostatní ještě spí.Zítra kvůli výletu vstáváme dříve, tak to snad bude lepší.

Den jsme si náramně užili. K snídani si můžou děti vybrat, na co mají chuť. Po snídani jsme se hodinu a půl učili. Potom jsme měli sportovní činnosti podle výběru. Je tady ale obří nafukovací trampolína pro 24 lidí ukotvená do země a ta vítězí.

K obědu jsme měli kuře s bramborem. O poledním klidu jim udělali krámek, kde si mohli koupit drobnosti, zmrzlinu, pohledy. Po poledním klidu jsme měli program na farmě, kde jsme si prohlédli všechna zvířata, kovář koval koně a poníky, děti si vyzkoušely zahánět ovce. Byla to hrozná legrace. Netušila jsem, jak děti dokážou běhat. Sice stádo zahnaly až napotřetí, ale všichni byli spokojeni. Vyvrcholením bylo kroužkování jehňat. Jedno jehně ale uteklo, takže děti měly za úkol ho zase chytit, po delší době se to podařilo a jehně bylo okroužkované.

K tomu druhá skupina měla pouť ke dni dětí. V pěti disciplínách si sbírali body, skupiny se pak prohodily a po skončení programu si všichni dosbírávali body, za které si potom vybrali ceny. Bylo úžasné, jak prvňáci měli radost z vybraných cen.

K večeři bylo rizoto. Dětem chutná, jsou spokojené.

Malých dětí jsem se ptala na stýskání, ale zklamu vás, nikomu se prý zatím nestýská, jen Elence P. po pejskovi. Usnuli všichni v pohodě, nikdo neplakal. No a velké děti, pár přestupků jsme s přehledem zvládli.

Přeji všem klidnou dobrou noc a zítra nashledanou.

Důležité upozornění

OZNÁMENÍ

Školní jídelna bude z důvodu karantény ve dnech 13.1.- 15.1.uzavřena. Děti, které budou chodit do družiny, vybavte dostatečným množstvím jídla.

O případném prodloužení uzávěrky budete včas informováni.

DŮLEŽITÁ INFORMACE PRO RODIČE

Dobrý den vážení rodiče,

dovoluji si vás touto zprávou informovat o aktuální situaci ve třídě 1.A.

Dle sdělení KHS v Mladé Boleslavi byl ve třídě 1.A testem zjištěn jeden žák pozitivní na Covid
19. Pro naprostou většinu dětí se tím v plnění školní docházky nic nemění. Na test půjde jen
jeden žák, který byl s Covid pozitivním spolužákem v nejužším kontaktu. Ten zůstane i do
konce měsíce listopadu v domácí karanténě. Pokud vyjde v testování negativně a bude
bezpříznakový, může se do kolektivu vrátit 1.12. Na jiné žáky se povinnost dostavit se na
testování aktuálně nevztahuje. Přesto vás rodiče tímto žádám, abyste své děti více
pozorovali a pokud u nich shledáte jakoukoli změnu, např. nechutenství, vyšší únavu,
nezájem o činnosti běžně oblíbené, dušnost, kašel, zvýšenou teplotu,…., ponechali si
syna/dceru doma a telefonicky kontaktovali pediatra. On stanoví další postup – např. nařídí
testování, karanténu, určí léčbu, atd. Nezapomeňte bezprostředně o všem tomto dění
informovat školu. Případné onemocnění se už netýká pouze vás, vaší rodiny, ale dalších
žáků, jejich rodin, učitelky, vychovatelky, správních zaměstnanců,…..

Děkuji za pochopení a spolupráci.

Ve Březně 25.11.2020 Dana Bělohlávková

DODATEK KE ŠKOLNÍMU ŘÁDU

Vážení rodiče,

seznamte se, prosím, s dodatkem školního řádu.

Dodatek-ke-sk-radu22020-kopie

upozorňujeme vás, že v období od 5.10. prozatím do 16.10. se může doba výdeje obědů ve školní jídelně pro žáky základní školy značně prodloužit. Je to z důvodu Usnesení vlády č. 952 - cituji: "pro zařízení školního stravování platí omezení o přijetí krizového opatření ze dne 30. září 2020 pro omezení provozoven stravovacích služeb; především se jedná o rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly, maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 6 osob a současně nemůže být ve školní jídelně více osob, jež je míst k sezení (jinými slovy není možně, aby čekali žáci v řadě v jídelně na to, dokud se neuvolní místo u stolu). Samozřejmě stále platí požadavky na zvýšená hygienická opatření ve školních jídelnách."

V provozu školní jídelny jsme museli provést nařízená omezení, mimo jiné ke 3 výdejním časům jsme přidali ještě 4., v 11 hodin. Možnosti výdeje i kapacita prostoru jsou však omezené. Žádám tímto vás a vaše děti o maximální trpělivost.

Děkujeme za pochopení.

Dana Bělohlávková a Petra Štrauchová

AKCE NA MĚSÍC ŘÍJEN

6.10. zahájení činnosti kroužku keramiky

8.a9.10. sběr papíru a hliníku

9.10. zveřejnění fotografie naší třídy v Mladé frontě

12.10. vánoční fotografování

23.10. celoroční celoškolní soutěž "Cirkus Březno pokračuje"-přesun cirkusových maringotek

29.a 30.10. podzimní prázdniny

OZNÁMENÍ

Vážení rodiče,milé děti,

vítám vás všechny na našich třídních stránkách.Blíží se den,kdy povedete své ratolesti poprvé do školy.Určitě hovoříte o tom,jaký tento den bude,možná děti mají obavy,jaká bude paní učitelka,co noví kamarádi.

Bohužel,tento školní rok začne zcela netradičně.Nemůžeme uspořádat slavnostní zahájení pro celou školu na hřišti jako obvykle a nebudu moci vzít vás,rodiče ani do třídy.Vynasnažím se však,aby uvítání bylo důstojné a první hodinka strávená ve třídě byla pro děti příjemná a zajímavá.Pro rodiče zdokumentujeme podle dohody pobyt dětí ve třídě.

Organizace prvních dnů:

1.9. se sejdeme v 8 hodin u zadního vchodu školy/u jídelny/.Dejte prosím dětem pouze igelitovou tašku.Po společném uvítání si odvedu děti do třídy a v 9 hodin vám je předám opět u zadního vchodu.Než vám děti vrátím,budete si moci vyřídit přihlášení dítěte do školní družiny u zadního vchodu.Po předání dětí následuje schůzka rodičů.Za příznivého počasí bude na hřišti,za nepříznivého počasí oznámím ráno.Vezměte si s sebou prosím roušku.

Všechny důležité informace obdržíte na schůzce.

2.9.děti již přijdou se školní taškou,přinesou si sáček s bačkorami,s TV,kufřík.Odchod ze školy v 9,30 hod.

3.9.si děti přinesou svačinu,odchod v 10,30 hod.

4.9.zůstávají děti již čtyři vyučovací hodiny,odchod v 11,25 hod.

Další týden bude již podle rozvrhu v rozsahu čtyř vyučovacích hodin do 11,25 hod.Rozvrh dostanou děti první den.

Všechny tiskopisy,které budete potřebovat najdete ve složce Dokumenty ke stažení.

Pokud by došlo k nějaké změně,budete včas informováni.