INFORMACE: VÝUKA VE ŠKOLE; ŠKOLNÍ JÍDELNA; TŘÍDNÍ SCHŮZKY

VÝUKA VE ŠKOLE:

8. A nastupuje do školy k prezenční výuce v pondělí 30. 11. - 4. 12.; 7. - 11. 12. - distanční výuka z domova; 14. - 18. 12. - prezenční výuka ve škole. Tento střídavý režim se bude opakovat až do odvolání.

ŠKOLNÍ JÍDELNA:

Od pondělí 23. 11. bude školní jídelna opět v provozu.

Pokud jste si nezrušili zasílání plateb na stravné, mělo by být Vaše dítě automaticky přihlášené po dobu, kdy se bude vzdělávat ve škole.

Prosím, zkontrolujete si na www.strava.cz , zda tomu tak opravdu je, pokud obědy přihlášené mít nebudete, přihlaste si je sami přes stravu (do pátku 14hod.) nebo emailem sjbrezno@centrum.cz .

Pokud budete chtít obědy odhlásit, tak stejným způsobem.

Děkuji za spolupráci.

Petra Štrauchová

TŘÍDNÍ SCHŮZKY:

Vážení rodiče,

současná epidemiologická situace neumožňuje konání třídních schůzek ve škole. Z tohoto důvodu budete o prospěchu v jednotlivých předmětech informováni zápisem do žákovské knížky (po nástupu žáků do školy). Poté mě v případě nejasností a dotazů můžete telefonicky kontaktovat (po 15:00). 

Pěkné dny.

Charvátová

 

ODKAZ - SŠ

Odkaz na VIRTUÁLNÍ VELETRH středních škol Středočeského kraje:

http://www.khkstrednicechy.cz/virtualniveletrh/ 

INFORMACE NA LISTOPAD!

Vzhledem k aktuální situaci - distanční výuce - ředitelství školy ruší ředitelské volno 16. 11. (pondělí). V tento den probíhají on-line hodiny dle daného rozvrhu.

17. 11. (úterý) - STÁTNÍ SVÁTEK

INFORMACE

Oznamuji tímto, že veškeré učivo bude od 2. 11. již zasíláno pouze na google classroom. Jiná sdělení, informace, upozornění pro žáky a rodiče zůstávají na webu třídy.

DODATEK KE ŠKOLNÍMU ŘÁDU

Dodatek ke školnímu řádu

Dodatek ke školnímu řádu 2020

POSLEDNÍ ÚKOLY NA 23. 10. (Př)

PŘÍRODOPIS

nová látka - zapsat do ŠS/ve vaší nové učebnici toto úvodní téma chybí/

Věda o člověku Antropologie - soubor věd

1.fyzická -/morfologie-tvary orgánů, anatomie- stavba, fyziologie- funkce/

2.paleoantropologie a historická antropologie - zkoumá pozůstatky života a činnosti člověka/souvisí s archeologií/

3.etnická antropologie - sleduje tělesné znaky a psychické vlastnost příslušníků různých etnických skupin/europoidní, mongoloidní, negroidní/

Darwinova teorie

1.o původu člověka ze živočišných předků - společný předek člověka a lidoopů

2.o vzniku druhů přirozeným výběrem

Systematické zařazení rodu člověk

kmen strunatci

podkmen obratlovci

třída savci

řád primáti

čeleď hominidé

rod homo

druh homo sapiens/člověk rozumný/

poddruh homo sapiens sapiens/člověk současného typu/

Stavba těla

buňka-tkáň-orgán-orgánová soustava- organizmus

tkáň- skupina buněk se stejným tvarem, velikostí, funkcí

řízení organizmu - nervová soustava a žlázy s vnitřní sekrecí=hormony se vylučují do krve

UPOZORNĚNÍ!

V pátek 23. 10. - 2. vyučovací hodinu (od 8:45) proběhne on-line výuka ČJ - mluvnice. Připravte si všechny vypracované úkoly z mluvnice za oba týdny distanční výuky. Uděláme kontrolu + objasnění. V případě neúčasti - bez předcházející omluvy rodičů třídnímu učiteli - NEOMLUVENÁ HODINA. Tuto informaci máte k dispozici na webu třídy i na google classroom. Charvátová 

ÚKOLY NA 22. + 23. 10. (AJ)

ANGLICKÝ JAZYK

22.10. 8.A Going to be  AB 18/ 4,5,6,7  23.10. Going to be TB 32/1,2 přečíst si článek  The team na str. 31 a písemně do sešitu odpovědět na otázky na str. 30/5

ÚKOLY NA 20. - 22. 10. (F)

FYZIKA 20. a 22. 10.

Zápis do ŠS

téma. Kapaliny

částice kapalin se neustále neuspořádaně pohybují, 
mezi částicemi působí přitažlivé a odpudivé síly
vlastnosti kapalin: mění tvar podle nádoby, dají se dělit,nedají se stlačit, vodorovná hladina
zvláštnosti vody: led plave na vodě, led má větší objem,největší hustota vody při +4°C
pascalův zákon: působením síly na povrch kapaliny se změní tlak ve všech místech kapaliny stejně
archimedův zákon: těleso je nadlehčováno silou, která se rovná tíze kapaliny vytlačené tělesem 
hydrostatický paradox: hydrostatický tlak závisí pouze na výšce hladiny, nezávisí na tvaru nádoby a ni objemu kapaliny
pohyb těles v kapalině závisí na hustotě kapaliny a hustotě tělesa
hustota vody: 1000kg/m3 ,1g/cm3,1kg/dm3=1kg/l
výpočty
tlaková síla: Ftl.= S*h*ró*g
hydrostatický tlak: p=h*ró*g
vztlaková síla:Fvz.=V*ró*g
S=plocha/m2/,V=objem/m3/,h=hloubka/m/,ró=hustota/kg/m3/, g=gravitační konstanta/10N/kg/
téma: Plyny
částice plynů s neustále neuspořádaně pohybují, mezi nimi působí velmi slabé přitažlivé a odpudivé síly
proto snadno mění objem  
vlastnosti plynů:   1.jsou stlačitelné-slabé odpudivé síly,  2. jsou rozpínavé- slabé přitažlivé .síly
atmosferický tlak= tlak sloupce vzduchu na určitém místě, s nadmořskou výškou se zmenšuje
největší je u hladiny moře - 1013 hPa/hektopascalů/
hustota vzduchu=1,29 kg/ m3
vztlaková síla vzduchu: Fvz.=V*ró*g        ró= hustota vzduchu

ÚKOLY NA 21. - 23. 10. (Z, Ch)

ZEMĚPIS 21. a 23. 10.

Povrch a podnebí Evropy
- zasílám pracovní list k opakování podnebí (uč. 10-11) + povrch Evropy (práce s Atlasem)
- do sešitu pod nadpis: Opakování → vypracujte odpovědi nebo dle možností PL vytiskněte a vypracovaný PL vlepte do sešitu
Vodstvo Evropy
- samostudium uč. str. 12 - 13
- prezentace viz příloha - stručné shrnutí + cvičení
- zápis: sešit zeměpisu, datum, nadpis: Vodstvo Evropy opsat přílohu.

Pracovni-list-povrch-a-podnebi

Prezentace-vodstvo-evropy

Zapis-vodstvo-evropy

CHEMIE

21. 10. - Ch → Opakování směsí - procvičování základních pojmů a jejich příkladů

 Opakování směsí
- v příloze zasílám opakování k osvojení a upevnění učiva o směsích
- odpovědi vypracujte zezadu do sešitu pod nadpis: Opakování směsí
(dle možnosti list vytiskněte a vypracovaný list vlepte)

Opakovani-smesi

ÚKOLY NA 19. - 23.10. ( Ch; D; M; RJ; NJ; AJ; ČJ; Př)

CHEMIE

ROZTOKY
1. V příloze zasílám řešení pracovního listu z minulého týdne.
2. Přikládám nový pracovní list, který vypracujete do 21.10. a zašlete mi na e-mail 
eva.justova@zsbrezno.cz foto, sken ci pouze výsledky. Nebo vypracujete přímo v Google Classroom.Reseni-pl-kontrola

 Pracovni-list-roztoky

DĚJEPIS

Přečíst v učebnici text str 19 - 23 po shrnutí.

Opsat zápisy Nástup Stuartovců a Cromwellova diktatura, Slavná revoluce.

Vypracovat pracovní list na Opakování. Vypracovaný pracovní list my žáci zašlou na email: lucie.abelovska23@gmail.com nebo lucie.abelovska@zsbrezno.cz

Podívat se na video k New Yorku: https://www.slavne-dny.cz/episode/10022412/den-kdy-se-zacala-psat-historie-mesta-new-york-2-unor-1653

V týdnu, kdy jsou 2 dny Covid prázdniny a 3 dny podzimní prázdniny (26.10 - 30.10.) doporučuji opakovat učební látku odučenou panem Truksou v září a učební látku Anglie a Velká Británie, jelikož z toho v prvním listopadovém týdnu budeme psát test.

Anglie-a-velka-britanie-zapis

Pracovni-list-opakovani-anglie-velka-britanie-a-usa

MATEMATIKA 19. - 23. 10.vše online

19. 10.

MATEMATIKA ALGEBRA

Druhá, třetí mocnina a odmocnina čísel končících na nulu 

- kontrola domácí práce z pátku 16. 10.
- nadpis a datum do šk. sešitu a:
- výklad
PS str. 4 / cv. 3
PS str. 6 / 2 a, b, c
DÚ.
 PS str. 5 / 7 - nejdříve závorku a pak umocnit
PS str. 5 / 8 doporučuji obtáhnout si propiskou záporná znaménka - lépe uvidíš, co umocňuješ   
 instruktážní video
druhá mocnina
https://www.youtube.com/…Vxc
20. 10.
MATEMATIKA GEOMETRIE
Kružnice a přímka
kontrola práce z 13. 10. a 15. 10.
- nadpis a datum do šk. sešitu a:
- výklad
PS str. 5 / cv. 1
DÚ PS str. 6 / 2,3
21. 10.
MATEMATIKA ALGEBRA
Druhá, třetí mocnina a odmocnina desetinných čísel
- kontrola domácí práce 
- nadpis a datum do šk. sešitu a:
- výklad
PS str. 4 / cv. 4,
PS str. 4 / 5, 6
PS str. 16 / 3
D. Ú  
PS str. 6 / 2 a, b, c
PS str. 6 / 4 c,, d
22. 10.
MATEMATIKA GEOMETRIE
Kružnice a přímka
kontrola DÚ
procvičování
PS str. 6 / 4 - tisková chyba v zadání!!!!
PS str. 6 / 5, 6
PS str. 7 / 7 - 10
23. 10.
MATEMATIKA ALGEBRA
Druhá, třetí mocnina a odmocnina práce s kalkulačkou a MFCHT ( mat. tabulky - učebnice)
- kontrola domácí práce 
- nadpis a datum do šk. sešitu a:
- výklad    
Uč. str. 19 / 1
PS str. 16 / 4

RUSKÝ JAZYK 20. 10. a 23. 10.

20. 10. 
RUSKÝ JAZYK
6. lekce Profese II. část lekce práce s textem Naše rodina
str. 86 / cv. 2.6 doplnit a v analogii 
úkol do Práce v kurzu odeslat 6 vět o své rodině.
 23. 10. 
RUSKÝ JAZYK online
6. lekle Profese III. část lekce gramatika  Кем работать, Кем стать
kontrola čtení a překlad z 16. 10.  -Uč. str. 83/ žluté rámečky
Uč. str. 88 / zelená tabulka nahoře
Uč. str. 87/ cv. 3.1 
D. Ú PS str. 50/4 a, b  do práce v kurzu
NĚMECKÝ JAZYK - 20. + 23. 10.
uč. s. 55/15 - Hallo Katka! + s. 55/16 - Hallo Mario! - oba e-maily přeložit do ŠS
PS: s. 66/slovíčka 5. lekce od das Hobby, die Hobbys po das Schwimmen; u pod. jm. i množné číslo - napsat + naučit
ANGLICKÝ JAZYK je již zadáván přes GOOGLE CLASSROOM.
Raději ještě uvádím i zde - AB vypracovat všechna cvičení na going to be na str. 17.
ČESKÝ JAZYK (19. - 23. 10.)
literatura:
Zápis: Preromantismus
- od poloviny 18. stl.
- důraz na cit, vášeň
- návrat k přírodě, k lidové slovesnosti
- vzor - venkovský , prostý, nezkažený člověk
Německo:
Johann Wolfgang von Goethe
(1749 - 1832)
- básník, dramatik, prozaik
- dramatická báseň, tragédie, 2 díly: "Faust" - doktor Faust se upisuje ďáblu (Mefisto), slibuje mu duši, jestliže dosáhne uspokojení, nakonec ho zachraňuje ušlechtilý záměr pomáhat lidem
Friedrich von Schiller
(1759 - 1805)
- dramatik, lyrik (Óda na radost - autor textu)
- drama: "Loupežníci" - hlavní hrdina uteče z domova (příčinou jsou intriky vlastního bratra), stane se vůdcem loupežníků a bojuje za svobodu, proti útlaku, zištnosti,...
uč. s. 6 - 7/prostudovat dané autory
PS: 5/1. - 3. úkol
mluvnice:
Procvičování významových poměrů:
PS: s. 39/3 - vzor: Švýcarsko je sice chudé na nerostné bohatství, ale je to významný průmyslový stát. (odporovací) 
PS: s. 39/4 - vzor: Půjdu domů a přečtu si knížku, ale nemám na to moc času.
PS: s. 39/5 - vzor: Poměr slučovací: Všichni byli venku a hráli na schovávanou.
uč. s. 19/3. a) - do ŠS doplnit + vypsat pod. jm. pomnožná, hromadná, látková
sloh:
uč. s. 137/pročíst ukázku + s. 138/2. c)
PS: s. 57/8 - nezapomeň na charakteristiku nepřímou; kresba je dobrovolná
PŘÍRODOPIS (19. 10.)
téma: Původ a vývoj člověka
1/ v učebnici přečíst str.9 - 14
2/ zápis do ŠS podle následujících bodů
zařazení rodu člověk do systému- str.9  vpravo nahoře
počátky vývoje - kdy, kde
proces polidštění= hominizace -změny
Australopiték - kde žil/prostředí/, potrava
Člověk zručný - životní prostředí, potrava a její získávání
Člověk vzpřímený - ve  kterých oblastech světa žil, co dokázal
Člověk rozumný: poddruh člověk neandrtálský - kde žili-oblasti, prostředí, způsob života, nástroje
                                 poddruh člověk dnešního typu/člověk vyspělý/ - potrava, způsob života, kulturní památky
nálezy na území ČR - mapka na str. 14 obkreslit, okopírovat /podle možností/
Charles Darwin, Aleš Hrdlička - kdy žili, čím se zabývali

INFORMACE

NA ZÁKLADĚ NOVĚ VYDANÝCH VLÁDNÍCH OPATŘENÍ VYPLÝVÁ, ŽE VÝUKA BUDE I V TÝDNU 19. 10. - 23. 10. PROBÍHAT DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. UČIVO I NADÁLE NALEZNETE NA WEBOVÝCH STRÁNKÁCH TŘÍDY, NOVĚ HODINY M, RJ, INF BUDOU PROBÍHAT ON-LINE; V PŘÍPADĚ DALŠÍ VÝUKY ON-LINE BUDETE INFORMOVÁNI.

NA PRACOVNÍ DNY 26. + 27. 10. (pondělí + úterý) VYHLÁSIL MINISTR ŠKOLSTVÍ VOLNO; 28. 10. (středa) JE STÁTNÍ SVÁTEK; 29. + 30. 10. (čtvrtek + pátek) JSOU TRADIČNÍ PODZIMNÍ PRÁZDNINY.

Vážení rodiče,

upozorňujeme vás, že v období od 5.10. prozatím do 16.10. se může doba výdeje obědů ve školní jídelně pro žáky základní školy značně prodloužit. Je to z důvodu Usnesení vlády č. 952 - cituji: "pro zařízení školního stravování platí omezení o přijetí krizového opatření ze dne 30. září 2020 pro omezení provozoven stravovacích služeb; především se jedná o rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly, maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 6 osob a současně nemůže být ve školní jídelně více osob, jež je míst k sezení (jinými slovy není možně, aby čekali žáci v řadě v jídelně na to, dokud se neuvolní místo u stolu). Samozřejmě stále platí požadavky na zvýšená hygienická opatření ve školních jídelnách."

V provozu školní jídelny jsme museli provést nařízená omezení, mimo jiné ke 3 výdejním časům jsme přidali ještě 4., v 11 hodin. Možnosti výdeje i kapacita prostoru jsou však omezené. Žádám tímto vás a vaše děti o maximální trpělivost.

Děkujeme za pochopení.

Dana Bělohlávková a Petra Štrauchová

ŠKOLNÍ ROK 2020/2021

INFORMACE K ORGANIZACI ŠKOLNÍHO ROKU 2020/2021: Provoz od 1. 9. 2020 + Oznámení zákonným zástupcům - viz DOKUMENTY KE STAŽENÍ

1. 9. (úterý) - 7:50 - 8:35 - zahájení škol. roku ve třídě 8. A

2. 9. (středa) - do 12:20; třídnické záležitosti; s sebou: bačkory, penál, roušku, Tv úbor, kufřík

od 3. 9. (čtvrtek) - výuka dle rozvrhu (obdrží ve středu 2. 9.)

Pro případnou potřebu zajišťování kroužků uvádím konec vyučování pondělí - pátek:

pondělí - dívky i chlapci: 14:50 

úterý - dívky: 14:50; chlapci: 12:20

středa - dívky: 11:25; chlapci: 13:15

čtvrtek - dívky i chlapci: 14:50

pátek - dívky i chlapci: 14:50 

AKCE NA ŘÍJEN

8. 10. + 9. 10. (čtvrtek dopoledne - pátek dopoledne) - Sběr POUZE papíru (noviny, časopisy, letáky, katalogy, telefonní seznamy, kancelářské papíry, knihy bez tvrdých vazeb). Akceptuje se balení této směsi v kartonové krabici. Dokud nebude přistaven kontejner, nedávejte sběr ke škole. PET lahve a víčka již nesbíráme!

12. 10. (pondělí) - Vánoční fotografování - soubor ZVONEČEK 270 Kč; pro zájemce.

23. 10. (pátek) - Celoškolní soutěž "Cirkus Březno pokračuje" - 4. a 5. vyučovací hodina; školní hřiště; 5 vybraných žáků.

28. 10. (středa) - STÁTNÍ SVÁTEK

29. 10. + 30. 10. (čtvrtek + pátek) - PODZIMNÍ PRÁZDNINY

INFORMACE K VÝUCE 12. 10. - 23. 10. 2020

V týdnu 12. - 16. 10. - výuka distančně; úkoly naleznete na webových stránkách třídy, a to v pondělí 12. 10. do 13:00 na celý týden.

V týdnu 19. - 23. 10. - výuka ve škole.

Info k obědům - web ŠJ.

ÚKOLY NA 12. - 16. 10. (ČJ; NJ; M; RJ; PŘ; Ch)

ČESKÝ JAZYK

literatura

Zápis: Osvícenství

- 18. stl.

- svoboda myšlení, optimismus

- zaměření na praktické otázky

- důraz na lidský rozum

- význam vzdělání

- rozumné - rovnost mezi lidmi

- Anglie, Francie (souběžně)

Francie:

Jean-Jacques Rousseau (žán žak rusó)

(1712 - 1778)

- pedagogický spis "Emil"- o přirozeném rozvoji člověka, respekt na individuální zvláštnosti

Anglie:

Jonathan Swift

(1667 - 1745)

- satirický a utopický román "Gulliverovy cesty" - kritika poměrů v Anglii a představa ideální společnosti; 4 výpravy, hrdina se ocitá mezi trpaslíky, poté v říši obrů; cíl: upozornit na nedostatky soudobého života

Daniel Defoe (dyfou)

(1660 - 1731)

- dobrodružný román "Robinson Crusoe" - o ztroskotanci na pustém ostrově; vztah člověka k přírodě, oslava lidské práce, aktivity, vítězství nad překážkami díky nejlepším lidským vlastnostem (odvaha, pracovitost, trpělivost,...)

- převyprávěl Josef Věromír Pleva

- ROBINSONÁDY - příběhy s hrdiny, které potkal Robinsonův osud

Prostudovat výše uvedené autory v učebnici s. 4 + 5.

PS: s. 2 + 3; s. 4/4. úkol

mluvnice

Významový poměr mezi souřadně spojenými větami hlavními - dokončení zápisu do ŠS:

5. Příčinný/důvodový

- neboť, vždyť, totiž, však také

př. Zítra vstávám velmi brzy, jedu totiž do Brna.

- lze vyjádřit i VV příslovečnou příčinnou -. Zítra vstávám velmi brzy, protože jedu do Brna. Pozor! Zde je podřadicí spojovací výraz!

6. Důsledkový

- proto, tedy, tudíž, a proto, a tedy, a tudíž, a tak

př. Jedu do Brna, a tak musím zítra vstávat velmi brzy. 

Poměr důsledkový je opačný k poměru příčinnému!

Naučit se poměry + spojovací výrazy.

PS: s. 38/2

uč. s. 125/5 - do ŠS - neopisovat celé věty, vypracovat dle vzoru: Brambory....- poměr odporovací (a přesto), do závorky dát spojovací výraz/y 

sloh

uč. s.135 - 136 - vypsat z obou ukázek "Anna Kiliánová" a "Štěpka Kiliánová" prostředky nepřímé charakteristiky + vyvodit charakteristiku přímou, příklad: ctila svého manžela - uctivá, pokorná

NĚMECKÝ JAZYK - 13. + 16. 10.

PS: s. 54 - 55/zopakovat, popřípadě doučit slovíčka 4. lekce

PS: s 52 - 53/opakovací test ze 4. lekce (2. - 8. cvičení)

Po příchodu do školy se provede kontrola, vysvětlení, poslechová cvičení a budeme psát! Toto vše je pouze letošní opakování z minulého školního roku.

uč. s. 51/4. a) - přeložit do ŠS (v případě potřeby použít slovníček na konci učebnice)

uč. s. 51/4. b) - doplnit správné koncovky/osobní zájmena u sloves a napsat do ŠS

12. 10. MATEMATIKA ALGEBRA
Druhá mocnina a odmocnina ( záporné číslo, zlomek )

do školního sešitu datum, nadpis a:
Uč. str. 13 / 3
PS str. 5 / cv. 11 nic nepočítáme, pouze doplň znaménko nerovnosti/ rovnosti
PS str. 6 / 5 uspořádej podle velikosti

Pracuj na vytvoření pomůcky a naučení nazpam읡- bylo zadáno v pátek

instruktážní videa k připomenutí
druhá mocnina
https://www.youtube.com/…Vxc

 druhá mocnina zlomku
https://www.youtube.com/…eNY

14. 10. MATEMATIKA ALGEBRA
Druhá mocnina a odmocnina ( záporné číslo, zlomek )
do školního sešitu datum, nadpis a:
Uč. str. 13 / 5  pozorně si prohlédni zadání: zda-li je mínus v závorce a potom umocníš záporné číslo
PS str. 13 / 6 vypočítej a porovnej ano/ne platí -li rovnost
Uč. str. 17 / úkol dole přepiš do sešitu
 

16. 10. MATEMATIKA ALGEBRA
Druhá a třetí mocnina a odmocnina
do školního sešitu datum, nadpis a:
Uč. str. 44 / 8,  14
Uč. str. 57 / 10
PS str. 6/ cv. 4 a, b
PS str. 16 / cv. 1, 2 nahoře
PS str. 17 / 1, 2

UPOZORNĚNÍ:
v pondělí 19.10. donést
MFCHT ( matematicko- fyzikálně- chemické tabulky) a kalkulačku - budeme se učit  určovat mocniny a odmocniny pomocí kalkulačky a tabulek
 lze i kalkulačka na mobilním telefonu  a dále svou vyrobenou pomůcku

13. 10. MATEMATIKA GEOMETRIE
KRUH , KRUŽNICE
Zobrazení
do šk. sešitu datum, nadpis a podnadpis
Uč str. 12- 13
ze str. 12 si přepiš a přerýsuj Kruh a Kružnici z rámečku a definici nad rámečkem
ze str. 13 si napiš, které body náleží kružnici a které kruhu
Průměr kružnice /kruhu
Přerýsuj si do sešitu z Uč. str. 15 nahoře
Souměrnost kružnice
 Přerýsuj si do sešitu z Uč. str. 15 dole
Uč. str. 13/ cv. 1    body, které náleží kružnici 
Uč. str. 14 / cv. 2   body, které náleží kruhu
Uč. str. 14 / cv. 6

15. 10. MATEMATIKA GEOMETRIE
Zobrazení - kružnice, kruh
v PS str. 4 / 1 - 5
PS str. 5 / 7, 8
úkoly budeme kontrolovat v úterý 20. 10.

13. 10.
RUSKÝ JAZYK
6. lekce :
Profese
Názvy profesí mužů a žen
na rozdíl od ČJ v RJ řada profesí má pro obě pohlaví jen jeden výraz
Př: , ČJ  on - lékař   ona - lékařka    RJ on - ona -  врач
V RJ je řada názvů profesí neruského původu ( většinou převzaté z AJ )

 - opsat zelenou tabulku str. 85
- druhá část slovíček 6. lekce naučit
 -vypsat názvy profesí ze žlutých rámečků na str. 83 + zkusit přeložit - uděláme potom společně
- PS str. 49 / 2   zde máš doplnit další jednoslabičná, dvojslabičná a trojslabičná slova - vždy dlouhá čárka / označuje přízvuk na slabice

16. 10.
RUSKÝ JAZYK
6. lekce: Profese
Názvy profesí
do šk. sešitu nadpis a datum
- Uč. str. 84 / cv. 2.3 přečíst a přeložit - ústně
Uč. str. 85 / cv. 2. 5 podívej se na  fotografie a odpověz na otázky ( jako vzro použij zelený rámeček ve cvičení ) - písemně  5 vět do šk. sešitu
text str. 83 čtení

PŘÍRODOPIS 12. 10. - opakování PLODY

do ŠS zapsat:

Plody

části- oplodí, semeno/semena/

podle oplodí se dělí na- dužnaté a suché

části dužnatého plodu - semeno ,dužnina, pokožka

dužnaté - peckovice- jedno semeno chráněné peckou,která je uprostřed dužniny/švestka/

 malvice - více semen v jádřinci, který je uvnitř dužniny/jablko/

bobule - mnoho semen umístěných v dužnině/rajče/

suché plody se dělí na pukavé - lusk/hrách/ a nepukavé- obilka/obilí,trávy/

rozšiřování plodů

ptáci, savci- dužnaté plody- semena se nestráví

voda- suché lehké plody/blatouch/

savci srst- na plodech příchytné háčky/ bodláky/

savci, ptáci - zásobárny potravy/veverka/

vítr- na plodech chmíří, křidélka ap./javor, pampeliška/

 PŘÍRODOPIS 16. 10.

otázky a test:

do cvičného sešitu vypracovat odpovědi podle zápisu ve školním sešitě (test se bude psát první hodinu 
přírodopisu po příchodu do školy)
téma testu květy:
1. části
2. květní lístky rozlišené - názvy
3. květní lístky nerozlišené - název
4. tyčinka-  části
5. pestík - části
6. samčí a samičí rozmnožovací buňky - názvy a umístění
7. co je to květenství?
8. jednopohlavné a oboupohlavné květy
9. opylení květu - co o něm víš?
CHEMIE - 12.10.
V pátek 9.10. jste obdrželi pracovní list k učivu. Pro jistotu pracovní list přikládám znovu.
PL vypracujte a vlepte do sešitu chemie - zepředu.
Kdo chyběl - ať si prostuduje v učebnici str. 26 - 27.Pl-vypocet-procentove-koncentrace-roztoku

  

 

 

POSLEDNÍ ÚKOLY NA 12. - 16. 10. (AJ; Z; D; F)

 

ANGLICKÝ JAZYK

AB 15/4,5 TB 122/1,2  - vypracovat do školního sešitu

lesson2 - vocabulary- 82-83 - naučit, TB - 26/1 - jobs, AB 16/1-4, going to  - TB -28/1, 2,3

ZEMĚPIS

Povrch Evropy, Podnebí Evropy

1. Dokončit, kdo nestihl z minulé hodiny.

Do obrysové mapy Evropy doplnit pohoří a nížiny str.9/ globus 11 cv. 1 a 2

-          obrysovou mapu vlepit zepředu do sešitu

2. str. 9/globus 12

Pod vlepenou mapu překreslit do sešitu tabulku a za pomoci atlasu ji doplnit.

3. S pomocí atlasu str. 28 (fyzická mapa Evropy) si zopakovat krajní body, moře, členitost pobřeží, poloostrovy, ostrovy, pohoří a nížiny.

4. Podnebí Evropy - prostudovat učebnici str. 10-11

V příloze zasílám obrysovou mapu Evropy (kdyby náhodou někomu chyběla).

Obrysova-mapa-evropy_3

DĚJEPIS

Přečíst v učebnici text str 14 Anglie a Velká Británie až po str 18, do sešitu přepsat otázky u oranžových puntíků a odpovědi na ně.

Přečíst pracovní list Oliver Cromwell a vypracovat.

 Přečíst text k Anglikánské církvi a shlédnout video na Stream: https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byl-korunovan-jindrich-viii-24-cerven-1509-153007

 Oliver-cromwell_2

 Anglikanska-cirkev_2

FYZIKA

1. zápis do školního sešitu

téma -Pohyb těles

 druhy pohybu

1. podle tvaru dráhy - přímočarý, křivočarý

tvar dráhy ´- trajektorie

2.podlle rychlosti - rovnoměrný - stálá rychlost,  nerovnoměrný . rychlost se během pohybu mění

3. podle dráhy pohybu bodů tělesa -posuvný - všechny body tělesa mají stejnou dráhu,    otáčivý- body nemají stejnou dráhu pohybu/blízko otočného bodu kratší, dál od něj delší dráha/

grafy pohybu

rovnoměrný - přímka,

nerovnoměrný - křivka   vodorovný úsek na grafu - těleso se nepohybovalo

měřené údaje

fyzikální veličina    značka   jednotka

rychlost                   v           m/s     km/h

dráha                       s           m          km

čas                            t           m           h

vzorce na výpočty

rychlost     v=s/t      dráha    s = v*t     čas    t = s/v

převod jednotek rychlosti

m/s * 3,6 = km/h          km/h :3,6 = m/s

2. Páka opakování

části, druhy, rovnováha - vzorec, popis vzorce,   moment síly, moment břemene

 

 

  

UPOZORNĚNÍ!

DALŠÍ UČIVO A INFORMACE JIŽ NALEZNETE NA ZAČÁTKU STRÁNKY!