Náplň práce výchovného poradce
Náplň práce výchovného poradce
Výchovný poradce realizuje úkoly pedagogického poradenství v oblasti výchovy, vzdělávání a volby studia a povolání žáků.
Poradenská a konzultační činnost:
· Vede evidenci žáků se specifickými vývojovými poruchami učení a chování. Kontroluje platnost vyšetření zpedagogické poradny a informuje učitele o žácích individuálně i skupinově integrovaných.
· Na základě vyšetření žáků vypracovává spolu spříslušnými vyučujícími individuální vzdělávací plány pro žáky individuálně integrované.
· Kontroluje plnění individuálního vzdělávacího plánu žákem i vyučujícími.
· Pro žáky, kteří nemají IVP, vytváří plán na skupinovou integraci.
· Je k dispozici žákům a ostatním vyučujícím v době svých konzultačních hodin. Po domluvě je k dispozici rodičům žáků.
Metodická činnost:
· Poskytuje ostatním vyučujícím metodickou pomoc při práci se žáky se specifickými vývojovými poruchami učení a chování, při přípravě třídnických hodin apod.
· Poskytuje ostatním vyučujícím metodickou pomoc v oblasti výchovných trendů, sleduje změny v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství a informuje o nich ostatní vyučující.
Propagace školy a nábor nových žáků:
· Účastní se akcí typu „Burza škol“, „Den otevřených dveří“ apod. určených k propagaci školy.
Spolupráce s dalšími organizacemi:
· Účastní se akcí organizovaných pedagogicko-psychologickou poradnou a úřadem práce pro výchovné poradce.
· Účastní se vzdělávacích akcí pro výchovné poradce.
· Dle potřeby spolupracuje s dalšími orgány – pedagogicko-psychologickou poradnou, s orgány péče o děti, s policií apod. Spolupráce s metodikem prevence:
· Ve spolupráci s metodikem prevence organizuje výchovné a preventivní akce pro žáky (besedy, exkurze, přednášky apod.)
Informační:
· Informuje žáky končících ročníků o možnostech dalšího studia, o dnech otevřených dveří na VŠ, přípravných kurzech k přijímacím zkouškám a přijímacím řízení. (Vedení nástěnky, individuální konzultace).
· Poskytuje žákům končících ročníků poradenskou pomoc formou hodinové informační schůzky a individuálních konzultací.
Spolupráce s vedením školy:
· Předkládá řediteli školy návrhy týkající se výchovy, prevence a nápravy vzniklých problémů.
· Vypracovává roční plán výchovného poradce a vyhodnocení své činnosti.